HírekMagazin

Európai Boldogság Felmérés

Az Eurofound Alapítvány rendszeresen közzéteszi Európai uniós életminőség felmérés eredményeit. Ez az Európai uniós életminőség felmérés egyedi betekintést nyújt az európaiak közelmúltbeli életminőségébe. Az életminőségnek csak egy része, hogy az emberek mennyire érzik magukat boldognak, ráadásul mindig lehet azon vitatkozni, hogy vajon a mért adatok a legmegfelelőbbek az életminőség és a boldogság mérésére, vagy sem.

 

Életminőség felmérés

Ez a téma főképpen szubjektív jóérzést, egészséget és az egyéni életminőség aspektusait öleli fel, mint például az életfeltételek, háztartás és anyagi szűkösség, de ide tartozik a munka – élet egyensúly és a gondoskodás felelősségi területei.

Az életminőség általános fejlődése visszamenőleg a válság előtti időkig is mérik.

A legutóbbi felmérés fő megállapításai

Optimizmus szintje feljebb van.

Az életszínvonallal való megelégedettség emelkedett.

Az élettel való megelégedettség és boldogság szintje változatlanok maradtak.

Az életszínvonallal való megelégedettség tagállamról tagállamra haladva mindenhol emelkedett.

Az anyagi nehézségek csökkentek, több ember képes kijönni a jövedelméből, de 11 ország lakosságának több mint a fele még mindig azt jelzi, hogy nehezen jön ki a jövedelméből, tehát napi nehézségekkel küzd.

Az emberek saját magáról állított egészségi állapota mindenhol javult.

A munka és az élet egyensúlya bizonyos szempontok szerint romlott.

Az országok kétharmadában komoly aggodalomra ad okot az időskorúak elégtelen jövedelme.

 

A társadalom minősége

A társadalom minősége
A társadalom minősége

Ez a téma foglalkozik a szociális bizonytalansággal, a társadalmi feszültségek érzékelésével, a társadalmi kirekesztéssel, az emberekben és intézményekben való bizalommal, részvétellel és közösségi kötelezettséggel.

 

Általános javulás a társadalmi mutatók minőségében – Fő megállapítások

A nemzeti intézményekbe vetett bizalom növekedett.

A társadalmi szervezetekben való kötelezettség és részvétel emelkedik.

Az emberekben való bizalom a 18-24 évesek körében emelkedett.

A társadalmi kirekesztés érzése csökkent.

Az érzékelt feszültség szegény/gazdag, vezetőség/munkások, öregek/fiatalok, férfiak/nők között csökkent, de az érzékelt feszültség vallásos és etnikai csoportok között enyhén emelkedett és enyhébb mértékben, de a nemek közötti egyenlőtlen megkülönböztetés is nőtt.

 

Közösségi szolgáltatások minősége

Életminőség és egészségügyi ellátások
Életminőség és egészségügyi ellátások

Ez a téma foglalkozik az egészségügyi ellátással, hosszútávú gondoskodással, gyermekgondozással és iskolákkal, és a lakóhelyi szolgáltatásokkal. Valamennyi szolgáltatás, amelyre rákérdeztek a felmérés során úgy értelmezendő, mint a közösség tagjai felé nyújtott szolgáltatás, függetlenül attól, hogy azt a közösség, a privát vagy non-profit szektor nyújtja.

 

Átfogó fejlődés a közösségi szolgáltatások minőségének osztályozásában – Fő megállapítások

Emelkedett a megelégedettségi szint több kulcs közösség szolgáltatással, mint pl. egészségügyi ellátás és tömegközlekedés. A gyermekekről való gondoskodás több olyan országban emelkedett, ahol előzőleg alacsony szinten volt.

Az újrafelhasználási lehetőségekhez való hozzájutás új téma számos országban.

A banki szolgáltatásokhoz való hozzájutás vidéki területeken problémát jelent néhány országban.

A közösségi szolgáltatások minősége még mindig nagyon erősen különbözik az egyes tagországokban.

Az EU-s felméréseken kívül rendszeresen felméri az életminőséget vagy a boldogságot az ENSZ vagy annak valamely szervezete is. Az ilyen felmérések lehetőséget adnak arra, hogy Magyarország helyzetével ne csak európai, hanem világméretű összehasonlításban is megismerkedhessünk. <Forrás>

 

 

Hozzászólások

hozzászólás

Boldogság

Boldogság Magazin - Jó hírek, amelyekre szükség van.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük